14. Mai 2009

Ciasteczka - lizaki (lolly cake)

Jak zobaczylam ciasteczka-lizaki to odrazu pomyslalam o dzieciakach w przedszkolu. Potem przyszedl mi pomysl do glowy, ze przeciez moge je tylko upiec, a dzieci je same beda kolorowo dekorowac. Spytalam wiec opiekunki czy by chcialy to robic z dziecmi i sie ucieszyly na moj pomysl. W grupie mojego syna czesto dzieci gotuja albo pieka z opiekunkami. Ostatnio gotowali zupe jarzynowa; maluchy kroja warzywa albo sami robili "misie-zelki".

150g masla
80g cukru (moim zdanie mniej lepiej bo jeszcze i tak slodka polewa przychodzi)
1 jajo
100g maki pelnoziarnistej
100g maki pszennej
1 lyzeczka proszku do pieczenia

Wszystko ze soba zagniesc. Zawinac w folie spozywcza i zostawiac na ok. 1h w lodowce.
Rozwalkowywac na grubosc ok. 5mm. Szklanka wykrawac kolka. Wsadzic patyczki.
Ulozyc na blaszy i piec w rozgrzanym piecu do 180°C 15 minut.



Pieklam z podwojnej porcji, wyszlo mi ponad 30 lizakow.
Po upieczeniu wygladaly tak:


Dzisiaj dostalam karte z "dziekuje", na ktorym jest zdjecie mojego dziecka z kolorowym lizakiem.
Mam wiec okazje pokazac "dzielo" dziecka i kolorowego lizaka. hihi zrodlo

1 Kommentare:

Super pomysł! Fajne te ciateczka-lizaczki:-)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More