9. Februar 2008

Muffiny (przepis podstawowy)

W jednej misce wymieszac:
240g maki
1 lyzeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
90 g cukru

W drugiej misce mieszamy:
1 jajko
150ml mleka (albo troche wiecej jak ciasto zbyt geste)
60ml oleju

Polaczyc jedno z drugim.
Dodac co sie chce: czekolade, kakao, owoce i tak dalej.
Przelac do foremek muffinowych wypelnionych papierowymi foremkami albo posmarowanych maslem i piec w 180°C przez 20 minut.



Tutaj piegowate muffiny czyli z kawalkami czekolady



 
zrodlo

29 Kommentare:

Piekłam już muffinki z niezliczonej ilości przepisów, ale z tego pierwszy raz wyszły tak naprawdę (z tymi fajnymi czubkami)! Dałam tylko maślanki zamiast mleka, a dodatkiem było kakao z odrobiną przyprawy korzennej. Pyyycha!

Bardzo dobry przepis! W rozpaczy szukalam prostego dobrego przepisu i znalazlam ten przepis, wyszly super! Dodalam jagody i troche przyprawy do szarlotki;) tak dla kontrastu;) Dziekuje!

Super prosty i szybki przepis! Moje muffiny wyszły bardzo smaczne, ale następnym razem dodam więcej proszku do pieczenia, bo nie wyrosły za dobrze (a moze po prostu nałożyłam za mało ciasta do foremek? - wyszło mi w sumie 13 niewielkich muffinek...).
Świetny pomysł na "coś do herbaty/kawki" kiedy dostajesz info, że za 10 min wpadną znajomi;)
Dzięki!

Ależ mi muffiny wyszły xD Z foremek xD

Ale są piękne, smaczne i generalnie nie spodziewałam się, że już za pierwszym razem się udadzą :)

Pytanko do osób które piekły z tego przepisu

Z jakiego rozmiaru foremek korzystaliście - czy z rozmiaru o średnicy około 5 cm czy mniejszych

Moj pierwszy raz z mufinkami...tragedia ...urosly ale nie tak jak powinny i do tego wygladaja bardziej jak placki...Ale sa pyszne wiec sie nie poddam ...mam nadzieje ze nastepnym razem wyjda;-)
pozdrawiam!!!

Upiekłam muffiny według tego przepisu. Niestety wyszedł zakalec:( Co zrobiłam nie tak?

dla mnie też wyszedł zakalec;[ czy ktoś dawał więcej mleka bo mi starsznie gęste wyszło z tego przepisu i dodałam troche mleka???

Tak, dodaje wiecej mleka. (nawet zaznaczylam to w przepisie).
Ale zakalec jeszcze nigdy mi nie wyszedl.

Mieszalas lyzka ?
Muffiny tez nie powinny byc za dlugo mieszane.

Pozdr.
hany

łyżką najpierw a na koniec pałką drewniana taką kulką. szybko mi się na górze nierównomiernie zarumieniają za każdym razem boję się, że je spalę. na 180 stopni.Kurcze co ja robie nie tak..nie są złe w smaku, ale widzę, że to nie to co na zdjęciu. Poza tym w stanach jadłam przesmaczne muffiny i wyglądały tak jak na Twoim zdjęciu. cchiałam takie zrobić;/

a ile wlewasz ciasta do foremki do pełna czy 2/3?pozdr i dzieki za odp:)

Zawsze muffiny wlewam 2/3.
A moze to wina piekarnika ?
Pieke tez na termoobieg.

Pozdr.

znalazlam inny przepis, z którego wychodzą moim zdaniem lepsze zmakowo muffiny, jeśli kogoś interesuje mogę przesłać . pozdrawiam

Chetnie skorzystam, mozesz go tutaj dopisac. :)

Pozdr.
hany

Jagodowe muffiny

2 szklanki mąki+ 1 łyżka do jagód
1 szklanka mąki tortowej
1 łyżka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
1 szklanka + 1 łyżka cukru
4 łyżki masła, miękkiego
2 duże jaja
2 łyżeczki soku z cytryny
1 łyżeczka wanilii
1 1/2 kubka jogurtu o obniżonej zawartości tłuszczu (2%)
2 szklanki jagód

Przygotowanie:

Rozgrzej piekarnik do około 190 stopni Celsjusza
Przesiej wszystkie składniki od mąki po sól i 1/4 szklanki cukru
Utrzyj masło z pozostałym cukrem
Gdy cukier będzie puszysty, dodaj jaja, jedno po drugim
Dodaj sok z cytryny i wanilię
Dodawaj na zmianę 1/3 mąki, i 1/3 jogurtu
Wymieszaj jagody z 1 łyżką mąki i wymieszaj delikatnie z ciastem
Rozlej do foremek i piecz 25-30 minut


pozdrawiam i smacznego, jak zrobisz napisz czy smakują bo mi bardzo:) zaraz bede robic tyle, ze musze zmodyfikowac dla alergicznej coreczi zamienie makę na inna i nie dam jogurtu tylko jej mleko, no zobacze moze nie bedzie zle;)
pozdrawiam:)

Hey, a gdzie można kupić takie papierowe foremki do muffinów? W spożywczakach nie ma więc? Proszę o odp. na nr gg 187015

piekłam dzisiaj pierwszy raz muffinki i wyszły super!Niestety nigdzie nie mogłam kupic foremek więc upiekłam w foremkach w których kiedys dawno temu piekła babeczki moja mama ,po minach moich dzieci widzę że bardzo im smakują!

foremki można kupić na tortownia.pl.

A czy chodzi tu o takie papierowe foremki do muffinek??Czy one wystarczą??Można je kupić w Chacie Polskiej.

nonka, ja tez wczesniej uzywalam foremek do babeczek. Zreszta i teraz mi sie zdarza jak robie z ilosci hurtowych. Smaruje je wczesniej rozpuszczonym maslem - rozpuszczonym, bo lepiej dotrzec do dziur i cieniej mozna wysmarowac.


Papierowe foremki do muffin sa w marketach, ale mozna je pominac i zrobic tak jak napisalam powyzej. :)

Pozd.

Bardzo dziękuję za ten przepis. Robiłam dziś muffinki po raz pierwszy i od razu wyszły znakomite.

Witam! Ten przepis jest naprawde super! Mam tylko jeden problem...Moje muffinki maja jakis dziwny ksztalt...Wyrastaja im czubki, ktore nie maja nic wspolnego z pieknymi ksztaltami muffinek ze zdjec. Co robie nie tak? Wlewam ciasto do 2/3, pieke 20 minut w temp. 180ºC. Pomocyyyyyyyyy

Witaj Aneta.
Mysle, ze to czubki to zaden problem. Juz nie raz takie widzialam u nich i wygladaja swietnie, jak krasnoludki ;). U mnie takie nie wyrastaja. Nie wiem od czego to zalezy - od piekarnika moze ?
Jesli tylko smakuja to mysle, ze ksztalt nie ma znaczenia. :)

Pozdr.
hany

Dziekuje Hany za pocieszenie :) smakowac, smakuja i to jeszcze jak! ale te czapeczki krasnoludkow, eh eh. Jeszcze raz dzieki za odpowiedz. P.S.: Twoj blog jest THE BEST! Pozdrowienia z Aten :)

Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.

Hej Aneta,

Dziekuje za mile slowa o moim blogu. :) Ciesze sie, ze sie podoba.

Ja pieke zawsze na termoobieg (jak prawie wszystko), wczesniej oczywiscie nagrzany zanim wsadzam muffiny.
Pamietaj, zeby ich tez nie za dlugo mieszac, tylko tyle rzeczy sie wszystko polaczylo.
Moze nastepnym razem wyjda takie jak nalezy. :)

Pozdrawiam i smacznego. :)
hany
(ostatnio upieklam z czekolada w srodku, przepis wstawie niedlugo)

to czekam z niecierpliwoscia! a teraz ide "pomyszkowac" wsrod Twoich przepisow :) ps. jezeli moje wpisy powtarzaja sie, to przepraszam, ale mam klopot z ich umieszczeniami. I jeszcze jedno. Nie wiem, czy tylko ja, ale nie widac zdjec Twoich potraw...a sa takie sliczne. Pozdrawiam z Aten :)

Wiem Aneta, zniknely, ale juz czesc poprawilam i w nastepnych dniach zrobie calosc. :)

Pieklam te muffinki w zeszły weekend i teraz znowu do niech wracam sa błyskawiczne i smaczne !
Super przepis ;)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More