13. März 2009

Pierogi z kurczakiem

Chodzily juz jakis czas za mna pierogi, ale ze Maz nie lubi to jakos nie mogla sie okazja nadazyc zebym zrobila. No ale dzisiaj byl i czas, i skladniki, i ochota. :)

Zrobilam z malej porcji, tak zeby bylo dla mnie i dziecka na jeden raz.

150g maki
ok. 100g maslanki

Zagniesc ze soba. Cienko rozwalkowac. Wykrawac kolka albo pokroic na kwadraty. Do srodka farsz i sklejac.
zrodlo

Wyszlo super ciasto. Elastyczne, nie targajace sie, swietnie lepiace. Ani jeden pierog sie nie rozwalil w gotowaniu, nawet te ktore kleil moj 3-latek. :)

Robilam male, jak to moja Mama mowi - raz w mordeczke. :) Zeby dziecku caly pierog sie do buzi zmiescil i nie trzeba bylo kroic.


Farsz rowniez prosciutki:1 piers kurczaka wrzucic do malaksera, zeby go "zmielilo". Doprawilam sola, pieprzem, papryka slodka i ziolami.


Polane lekko sosem serowym.

8 Kommentare:

dwuskładnikowe ciasto na pierogi?
super!
nie wiedziałam, że to takie proste,
zawsze zajmowałam się ich lepieniem,
a ciasto to specjalnośc Mamy
i ta ich wielkośc mi się podoba:-)

Zawsze robilam z goraca woda, raz tez wyprobowalam ciasto z bloga karolki (gotowane), ale to jest zdecydowanie najlepsze. I w smaku i przy lepieniu.

Pozdrawiam
hany

Nigdy nie widziałam ciasta na pierogi z maślanką. Ja od zawsze z wodą, zresztą i mama i teściowa też. No proszę muszę spróbować i tego. A pierożki mniam mniam

Niesłychane - ciasto na pierogi z maślanką. Ja zawsze robiłam z mąki, bardzo gorącej wody i łyżki oliwy. Człowiek do końca życia będzie się uczył - na pewno wypróbuję.

Napisała pani ok.100 g maślanki, a nie miało być 100 ml.
Dziękuję za szybką odp. pozdr.

Nie jestem juz pewna, ale wydaje mi sie, ze to bylo 100g, bo postawilam miske na wage, wsypalam make i potem maslanke dolalam odmierzajac 100g. :)

witam serdecznie. niestety w atenach mam klopot z maslanka... czy mozna ja czyms innym zastapic? z gory dziekuje za odpowiedz :) pozdrawiam

Moze sprobuj zastapic kwasna smietana ?
Pozdr.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More