22. Februar 2009

Bagels (pelnoziarniste)

To moje drugie podejscie do bagels. Ostatnim razem (z innego przepisu) wyszly mi kamienie z dziura ;) i wyrzucilam. Tym razem skusilam sie tylko dlatego na ten przepis, ze jest z maka pelnoziarnista. I sukces !
Mnie wyszlo z tej porcji 5 bagels. Akurat tez tyle zawsze zjadamy na sniadanie, wiec dla mnie to perfekcyjna miara. Nie lubie jak zostaje. Wole zawsze swieze upiec czy ugotowac.




200g maki pelnoziarnistej (albo orkiszowej)
20g swiezych drozdzy
1 lyzeczka cukru trzcinowego
1 lyzeczka soli
1 jajo
100 ml mleka
2 lyzki oleju

Mleko podgrzac i w cieplym z cukrem rozpuscic drozdze.
Dodac drozdze do maki, ale tez oleju, zoltko (bialko odlozyc), sol.
Wszystko zarobic i zostawic w cieplym miejscu pod przykryciem na ok. 30 minut.
W garnku zagotowac wode z sola i piekarnik nagrzac do 200°C.
Jak wyroslo to zrobic rulon, podzielic. Zrobic kulke i wsrodku dziure.
Wrzucic do garnka z woda i gotowac z kazdej strony po 1 minucie.
Wyciagnac, polozyc na blache wylozona papierem. Posmarowac bialkiem.
Mozna posypac sezamem, makiem, ziolami, czy innymi nasionami.
Do pieca na ok. 20 minut.



zrodlo

3 Kommentare:

piękne
ja bym sezam zastąpiła ziołami
super pomysł na ciekawe śniadanie
jak się bardziej polubię z drożdżami
to może upiekę :-)

Za drugim podejściem zawsze idzie lepiej :)! Są piękne. Z dziurką pośrodku i cudownymi ziarenkami sezamu :). I takie zdrowe ;)...

tak samo jak asieja, chętnie bym upiekła, ale muszę się jeszcze z drożdżami zaprzyjaźnić, bo narazie za sobą nie przepadamy ;)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More